אבל בממלכה המאוחדת: המלכה אליזבת' הלכה לעולמה

    שלמה ריזל 5 Comment on אבל בממלכה המאוחדת: המלכה אליזבת' הלכה לעולמה

    תמו 70 שנות מלוכה: ארמון בקינגהאם הודיע על מותה של המלכה אליזבת' השנייה בגיל 96. בנה צ'ארלס בן ה-73 יהפוך למלך. הדגל בממלכה הורד לחצי התורן

    ארמון בקינגהאם צילום: יונתן סינדל / Flash90
    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אבל בממלכה המאוחדת: ארמון בקינגהאם הודיע לפני זמן קצר באופן רשמי על מותה של המלכה אליזבת' השנייה בגיל 96, לאחר 70 שנות מלוכה. בנה צ'ארלס בן ה-73 יהפוך למלך. הדגל בממלכה הורד לחצי התורן.

    בבית המלוכה מסרו: "המלכה מתה בשלווה בבלמורל אחר הצהריים. המלך והמלכה בת הזוג יישארו הערב בבלמורל ויחזרו מחר ללונדון". מוקדם יותר היום דווח על הידרדרות במצבה הרפואי של המלכה ובני משפחת המלוכה נקראו להיות לצידה.

    בנה של המלכה, המלך צ'ארלס השלישי פרסם: "מותה של אמי האהובה, הוד מלכותה המלכה, הוא רגע של עצב גדול עבורי ועבור כל בני משפחתי. אנו מתאבלים עמוקות על פטירתה של ריבון אהוב ואמא אהובה. אני יודע שהאובדן שלה יורגש עמוקות בכל הארץ, הממלכות וחבר העמים, ועל ידי אינספור אנשים ברחבי העולם. במהלך התקופה הזו של אבל ושינוי, אני ומשפחתי נתנחם ונתחזק מהידע שלנו על הכבוד והחיבה העמוקה שבהם הייתה המלכה כה רחבה".

    אליזבת אלכנסדרה מרי, המלכה אליזבת' השנייה – נולדה ב-21 באפריל 1926 והחלה את כהונתה כמלכה בגיל 26 בלבד עם פטירת אביה, המלך ג'ורג' השישי ב-6 בפברואר 1952, בימי כהונתו השנייה של וינסטון צ'רצ'יל כראש ממשלת בריטניה. היום כאמור, בגיל 96 היא נפטרה אחר 70 שנות מלוכה.

    ראש הממשלה, יאיר לפיד מסר: "בשם ממשלת ישראל ואזרחי ישראל, אני שולח תנחומים למשפחת המלוכה ולאזרחי הממלכה המאוחדת על פטירתה של הוד מלכותה המלכה אליזבת השנייה. המלכה היא דמות יוצאת דופן, מנהיגה ייחודית שסימלה מסירות ואהבה למולדתה. יהי זכרה ברוך".

    נשיא המדינה, יצחק הרצוג מסר: "הוד מלכותה אליזבת השנייה – הייתה "המלכה" בה"א הידיעה. מותה הוא סופו של עידן. בשם העם בישראל אני כואב את לכתה ומשתתף באבל הכבד של העם הבריטי האבל וחבר הלאומים הבריטי, שאיבדו את אם האומה. המלכה אליזבת הייתה דמות היסטורית – היא חיה את ההיסטוריה, היא יצרה היסטוריה, והשאירה אחריה מורשת מפוארת ומלאת השראה.

    "כנשיא הישראלי ה-11 שכיהן בתקופת כהונתה, ובשם מדינת ישראל והעם בישראל, אני מבקש למסור תנחומים למלך הנכנס צ׳ארלס ולכל משפחת המלוכה, לעם הבריטי, לממלכה המאוחדת ולחבר העמים כולו.

    "בתקופת כהונתה הארוכה ורבת המשמעות – העולם השתנה דרמטית, ולמול שינוי זה היא הייתה סמל למנהיגות יציבה ואחראית, ומגדלור של מוסריות, אנושיות, ופטריוטיות. בחייה ובשירותה את עמה היא שיקפה רוח של מסורת עמוקת שורשים, יושרה ושליחות.

    "אבי ואמי ז"ל התקבלו על ידה באופן אישי כמה וכמה פעמים לאורך השנים מתוקף תפקידה, והארת הפנים והאירוח החם שלה הותירו בהם חותם שעבר במשפחתנו".

    ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו: "רעייתי שרה ואני, יחד עם כל אזרחי ישראל, מצטערים מעומק ליבנו על פטירתה של הוד מלכותה, מלכת אנגליה אליזבת השנייה. בהלוויתה של ראשת הממשלה לשעבר מרגרט תאצ׳ר התרשמנו ישירות מאישיותה המיוחדת שהקרינה הוד והדר. היא הייתה מגדלור של עוצמה, אחווה ושלום. בחייה היא כתבה את ההיסטוריה בת זמננו ותרמה כה רבות לטובת האנושות ועתידה. יהי זכרה ברוך".

    נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן ספד למלכה: "בעולם של שינוי מתמיד, היא היוותה נוכחות מתמידה ומקור לנחמה ולגאווה עבור דורות של בריטים, כולל רבים שמעולם לא הכירו את המדינה שלהם בלעדיה. המלכה הייתה מדינאית עם כבוד והתמדה שאין כמותם והיא סייעה להעמיק את הברית בין הממלכה המאוחדת ובין ארה"ב".



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      בזבוז כספי ציבור

    2. 4

      "תמו 70! שנות מלוכה". פעמי משיח!!!!!!!!!!!! אין מקרה בעולם!!!!

    3. 3

      מגניב…. משהו יודע איך רושמים פה בתגובה שם?אשמח לתשובה מהירה.תנקיוו

    4. 2

      מגניבושששש.איך רושמים פה בתגובה שם?